Internet doet het niet

Met je Simyo simkaart kun je overal internetten. Lukt het niet om verbinding te maken met internet? Geen zorgen, op deze pagina lees je wat je kunt doen om zo snel mogelijk weer online te zijn!

Internet doet het niet

Waar kun je niet internetten?

Internet doet het niet in het Nederland

De onderstaande stappen helpen je om te achterhalen wat het probleem is en hoe je dit kan oplossen.

Start je telefoon opnieuw op
1. Start je telefoon opnieuw op

Zet je telefoon voor vijf minuten helemaal uit en start hem daarna weer op. Zo maakt je simkaart opnieuw verbinding met ons netwerk.

Controleer de status van je simkaart
2. Controleer de status van je simkaart

Kun je ook niet bellen met je Simyo simkaart? Dan is het verstandig om de status van je simkaart te controleren op Mijn Simyo via Instellingen - Simkaart. Staat er misschien nog een blokkade op wegens verlies, diefstal of een openstaande factuur? In de eerste twee gevallen kan je je simkaart zelf weer activeren. In het laatste geval kan je de openstaande factuur betalen. Wij deblokkeren je dan zo gauw mogelijk.

Heb je Simyo Prepaid? Dan kun je pas bellen en internetten als je beltegoed boven de € 0 is, ook als je een internetbundel hebt. Opwaarderen kan via Mijn Simyo.

Controleer de netwerkinstellingen op Mijn Simyo
3. Controleer de netwerkinstellingen

Controleer eerst of de optie ‘Internetten in Nederland’ aan staat op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Je vindt deze optie onder Instellingen – Internet en bellen.

Controleer de instellingen op je telefoon
4. Controleer de instellingen op je telefoon

Loop met onze Toestelhulp de instellingen voor internet door voor jouw telefoon. Selecteer eerst jouw toestel en klik daarna op Internet - Handmatig instellen.

Doe een kruistest
5. Doe een kruistest

Om te achterhalen waar het probleem precies zit, is het handig om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Test ook of een andere simkaart in jouw telefoon kan internetten. Dit noemen we een kruistest. Deze informatie kan de klantenservice helpen om sneller een oplossing te zoeken.

Neem contact op met onze klantenservice
6. Neem contact op met onze klantenservice

Heb je alle bovenstaande stappen doorlopen en werkt internet nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan helpen we je graag met een oplossing!

Naar de klantenservice

Veelgestelde vragen

Mijn Prepaid beltegoed is op, maar ik heb wel een internetbundel. Waarom kan ik niet internetten?

Als je beltegoed op is kun je niet bellen, sms’en of internetten. Op dat moment kun je ook je internetbundel niet gebruiken tot je hebt opgewaardeerd. Wil je nooit zonder beltegoed zitten? Zet dan Automatisch Opwaarderen aan via het overzicht op Mijn Simyo.

Wat als ik juist niet wil internetten met mijn Simyo simkaart?

In dat geval kun je de instelling ‘Internetten in Nederland’ uitzetten op Mijn Simyo en in onze app via Instellingen - Internet en bellen. Wil je internet alleen uitzetten voor het buitenland? Zet dan alleen de optie ‘Internetten in het buitenland’ uit.

Mijn instellingen voor 4G zijn goed, maar toch werkt 4G niet

Heb je geen 4G internet? Dan kan het zijn dat je instellingen niet helemaal goed staan. Of dat je bijvoorbeeld geen 4G ready telefoon hebt. Het is daarom handig om het volgende te controleren:

Staat je netwerkmodus ingesteld op 4G? Wil je weten hoe je dit aanpast? Hier vind je de handleiding van je telefoon.

Heb je de juiste internetinstellingen op je telefoon? Bekijk ze hier.

Zit je in een gebied waar 4G is? Dat kun je Hier bekijken.

Werkt 4G toch niet? Dan zou het aan je simkaart kunnen liggen. Oudere simkaarten (vaak met een simkaartnummer dat begint met een 4) zijn niet geschikt om gebruik te maken van het 4G netwerk. In dat geval kun je op Mijn Simyo een vervangende simkaart bestellen onder het kopje Instellingen - Simkaart.

.

 
Afscheid nemen van Sam?

Als je het live chatvenster opent, sluit je gesprek met Sam.