Simyo meest klantvriendeli

Simyo als eerste telecomprovider genomineerd voor klantvriendelijkste bedrijf

Nieuws

Yes! Simyo is als eerste telecomprovider genomineerd voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Daar zijn we hartstikke trots op, want we werken elke dag hard om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Andere genomineerden zijn onder andere Coolblue, KLM en de ANWB. We vinden het een prijs op zich dat we bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland horen.

Over de award

Simyo bekerDe award voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is een initiatief van SmartAgent MarketResponse (SAMR) en Beeckestijn Business School en wordt sinds 2007 jaarlijks uitgereikt. De organisatoren voeren een online onderzoek onder Nederlandse consumenten uit om de genomineerden te bepalen.

De consumenten die deelnemen aan het onderzoek worden willekeurig bepaald door SAMR. Deze deelnemers brengen niet een stem op een bedrijf uit, maar keuren juist bedrijven. Het is dus geen prijs waarbij de meeste stemmen gelden, maar waar er gekeurd wordt. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden voor deze award: elk Nederlands bedrijf maakt namelijk kans op een nominatie.

Nederlandse bedrijven zijn door de deelnemers in totaal 46 duizend keer gekeurd. Op basis hiervan is een representatief consumentenpanel tot stand gekomen. De leden van dit panel geven elk bedrijf waarmee ze ervaring hebben een cijfer. Zo is de lijst met tien genomineerden tot stand gekomen. Om voor een nominatie in aanmerking te komen, moet een bedrijf minimaal honderd keer gekeurd zijn. Dit jaar is de uitslag nauwkeuriger dan ooit, omdat het onderzoek in 2015 voor het eerst continu is uitgevoerd.

De genomineerden

Simyo slim bezigNaast Simyo is ook de winnaar van 2014 genomineerd, de ANWB. Onder de andere acht kanshebbers zitten niet de minste bedrijven, zoals Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks en Rituals. Voor Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM en Rituals is het ook de eerste keer dat ze bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland horen.

Hoe wordt de winnaar bepaald?

De leden van het consumentenpanel die de bedrijven keurden, geven een cijfer aan de bedrijven waarmee ze ervaring hebben. Deze cijfers worden bij elkaar opgeteld en bepalen welk bedrijf de klantvriendelijkste van 2015 wordt. Het publiek kan niet stemmen op een bedrijf. De prijsuitreiking is op 21 april tijdens het CustomerFirst Gala in TivoliVredenburg in Utrecht.

Primeur voor Simyo

Simyo Prepaid verschilSAMR, de medeorganisator van deze award, complimenteert ons met de primeur. “Energiebedrijven en telecommers scoren al jaren lager dan alle overige branches op het gebied van klantvriendelijkheid”, vertelt Gerrit Piksen, de projectmanager van het Klantvriendelijkste Bedrijf. “Ze zijn dan ook nooit eerder vertegenwoordigd in de top-10. Het feit dat Simyo zich dit jaar als eerste telecommer ooit bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland voegt, is dan ook een knappe prestatie.”

Natuurlijk is Bart Versteijlen, General Manager van Simyo, heel blij met deze nominatie. Hij is trots op zijn team. “Het is de eerste keer dat een telecomprovider het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland kan worden. Daarom is de nominatie voor ons al een prijs op zich”, vertelt hij. “De klant staat bij ons elke dag centraal. We zijn namelijk dagelijks bezig met het nóg verder verbeteren en verduidelijken van onze service en diensten. Ik ben heel trots op ons kleine team dat elke dag keihard werkt om onze klanten zo goed mogelijk te helpen en informeren.”

Hoe word je klantvriendelijk?

Simyo onderzoekt

Simyo is sinds augustus 2013 volgens de Consumentenbond de beste provider van Nederland. Daarnaast hebben we een NPS-score van +41. Al onze medewerkers werken op één vloer, waardoor de lijntjes lekker kort blijven. De feedback die bij de klantenservice binnenkomt, kan zo door bijvoorbeeld onze marketingafdeling meteen gebruikt worden om onze service te verbeteren. Zo is een probleem snel opgelost. Hiervoor hebben we op kantoor de Wall of Change, waarop elke medewerker ideeën voor verbeteringen zet. Daarnaast is er op ons kantoor een speciale plaats voor complimentjes en positieve feedback van klanten, zodat iedereen weet waarvoor ‘ie het doet. Simyo is een Sim Only provider en gebruikt het netwerk van KPN.

Discussie