Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Terug naar overzicht
1,422x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Nieuws | Sim only |

Simyo als eerste telecomprovider genomineerd voor klantvriendelijkste bedrijf

Yes! Simyo is als eerste telecomprovider genomineerd voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Daar zijn we hartstikke trots op, want we werken elke dag hard om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Andere genomineerden zijn onder andere Coolblue, KLM en de ANWB. We vinden het een prijs op zich dat we bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland horen.

Over de award

Simyo bekerDe award voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is een initiatief van SmartAgent MarketResponse (SAMR) en Beeckestijn Business School en wordt sinds 2007 jaarlijks uitgereikt. De organisatoren voeren een online onderzoek onder Nederlandse consumenten uit om de genomineerden te bepalen.

De consumenten die deelnemen aan het onderzoek worden willekeurig bepaald door SAMR. Deze deelnemers brengen niet een stem op een bedrijf uit, maar keuren juist bedrijven. Het is dus geen prijs waarbij de meeste stemmen gelden, maar waar er gekeurd wordt. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden voor deze award: elk Nederlands bedrijf maakt namelijk kans op een nominatie.

Nederlandse bedrijven zijn door de deelnemers in totaal 46 duizend keer gekeurd. Op basis hiervan is een representatief consumentenpanel tot stand gekomen. De leden van dit panel geven elk bedrijf waarmee ze ervaring hebben een cijfer. Zo is de lijst met tien genomineerden tot stand gekomen. Om voor een nominatie in aanmerking te komen, moet een bedrijf minimaal honderd keer gekeurd zijn. Dit jaar is de uitslag nauwkeuriger dan ooit, omdat het onderzoek in 2015 voor het eerst continu is uitgevoerd.

De genomineerden

Simyo slim bezigNaast Simyo is ook de winnaar van 2014 genomineerd, de ANWB. Onder de andere acht kanshebbers zitten niet de minste bedrijven, zoals Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks en Rituals. Voor Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM en Rituals is het ook de eerste keer dat ze bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland horen.

Hoe wordt de winnaar bepaald?

De leden van het consumentenpanel die de bedrijven keurden, geven een cijfer aan de bedrijven waarmee ze ervaring hebben. Deze cijfers worden bij elkaar opgeteld en bepalen welk bedrijf de klantvriendelijkste van 2015 wordt. Het publiek kan niet stemmen op een bedrijf. De prijsuitreiking is op 21 april tijdens het CustomerFirst Gala in TivoliVredenburg in Utrecht.

Primeur voor Simyo

Simyo Prepaid verschilSAMR, de medeorganisator van deze award, complimenteert ons met de primeur. “Energiebedrijven en telecommers scoren al jaren lager dan alle overige branches op het gebied van klantvriendelijkheid”, vertelt Gerrit Piksen, de projectmanager van het Klantvriendelijkste Bedrijf. “Ze zijn dan ook nooit eerder vertegenwoordigd in de top-10. Het feit dat Simyo zich dit jaar als eerste telecommer ooit bij de tien klantvriendelijkste bedrijven van Nederland voegt, is dan ook een knappe prestatie.”

Natuurlijk is Bart Versteijlen, General Manager van Simyo, heel blij met deze nominatie. Hij is trots op zijn team. “Het is de eerste keer dat een telecomprovider het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland kan worden. Daarom is de nominatie voor ons al een prijs op zich”, vertelt hij. “De klant staat bij ons elke dag centraal. We zijn namelijk dagelijks bezig met het nóg verder verbeteren en verduidelijken van onze service en diensten. Ik ben heel trots op ons kleine team dat elke dag keihard werkt om onze klanten zo goed mogelijk te helpen en informeren.”

Hoe word je klantvriendelijk?

Simyo onderzoekt

Simyo is sinds augustus 2013 volgens de Consumentenbond de beste provider van Nederland. Daarnaast hebben we een NPS-score van +41. Al onze medewerkers werken op één vloer, waardoor de lijntjes lekker kort blijven. De feedback die bij de klantenservice binnenkomt, kan zo door bijvoorbeeld onze marketingafdeling meteen gebruikt worden om onze service te verbeteren. Zo is een probleem snel opgelost. Hiervoor hebben we op kantoor de Wall of Change, waarop elke medewerker ideeën voor verbeteringen zet. Daarnaast is er op ons kantoor een speciale plaats voor complimentjes en positieve feedback van klanten, zodat iedereen weet waarvoor ‘ie het doet. Simyo is een Sim Only provider en gebruikt het netwerk van KPN.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.