Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig van 23 november 2020 tot en met 31 maart 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 23 november tot en met 31 maart) kiest voor de internetbundel van 15 GB, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

simlockvrije telefoon
Terug naar overzicht
11,353x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Telefoons & Tech |

Van simlock naar simlockvrije telefoon

Je abonnement is afgelopen en je neemt een Sim Only abonnement bij een andere provider. Je plaatst de nieuwe simkaart in je telefoon, maar dan krijg je een melding te zien: ‘Sim ongeldig’. Wat is dat nou? Blijkt je telefoon een simlock te hebben! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Met deze tips krijg je een simlockvrije telefoon.

Wat is een simlock?

wat is een simlockEen simlock is een blokkade op een mobiele telefoon die is aangebracht door de mobiele provider waar je de telefoon kocht. Hierdoor kun je alleen bellen, sms’en en mobiel internetten met het netwerk of de simkaart van deze provider. Met een ‘unlockcode’ kun je een telefoon simlockvrij maken. Inmiddels worden telefoons gelukkig vrijwel nooit meer verkocht met een simlock.

Waarom hebben sommige telefoons een simlock?

waarom hebben telefoons simlockEen simlock komt vooral voor bij een telefoon die je in combinatie met een abonnement koopt. Deze telefoon is dan meestal goedkoper dan wanneer je ‘m zonder simlock koopt. De provider betaalt dan de provider en zo ben jij minder geld kwijt voor je telefoon.

Er zit alleen een addertje onder het gras. In ruil voor dit ‘cadeautje’ moet je minimaal bijvoorbeeld een jaar het mobiele netwerk van de provider gebruiken. Op die manier verdient de provider de korting terug die hij voor jou betaalde. De simlock zorgt daarvoor.

Zo weet je of je telefoon een simlock heeft

heeft mijn telefoon simlockGa je een telefoon kopen en wil je van tevoren weten of hij een simlock heeft? Vraag dit dan aan de verkoper of aan degene van wie je ‘m overneemt. Je kunt het ook op de verpakking zien en of er een logo van de provider op de telefoon is aangebracht. Wees gerust: bijna geen enkele winkel verkoopt nog telefoons met een simlock en ook oude telefoons hebben meestal geen simlock, maar het kan geen kwaad het even na te vragen. Je weet maar nooit!

Wil je zeker weten of jouw telefoon een simlock heeft? Plaats dan de simkaart van een provider met een ander mobiel netwerk in je telefoon. Een smartphone met simlock geeft op het scherm een melding. Deze melding voor een simlock kan per telefoon verschillen. Dit zijn een paar van de mogelijke meldingen:

  • ‘Sim ongeldig’;
  • ‘Netwerkcode’;
  • ‘SP code’;
  • ‘Blokkeringscode’;
  • ‘Sim niet geldig’;
  • ‘Plaats Sim’;
  • ‘Sim niet beschikbaar’.
  • ‘Simlock actief’.

Krijg je geen melding en kun je met de andere simkaart van een ander mobiel netwerk ook gewoon bellen, sms’en en mobiel internetten? Dan heb je een simlockvrije telefoon!

Zo zorg je voor een simlockvrije telefoon

telefoon simlockvrij makenHeeft je telefoon een simlock en wil je daar vanaf? Providers zijn verplicht je telefoon na een jaar gratis simlockvrij te maken. Dit doe je met een unlockcode. Deze code vraag je aan bij de provider of winkel waar je de telefoon kocht. Hou hiervoor het IMEI-nummer van je telefoon bij de hand. Bij KPN, Telfort, Vodafone en T-Mobile vraag je de unlockcode online aan. Bij Tele2 vervalt een unlockcode automatisch na een jaar. Hollandsnieuwe heeft simlockvrije telefoons. Sim Only providers zoals Simpel,YouFone en natuurlijk ook Simyo verkopen überhaupt geen telefoons. Het kan een paar weken duren voordat je de unlockcode ontvangt.

Wanneer kan je een unlockcode aanvragen?

Je kunt de unlockcode om de simlock op te heffen op elk moment aanvragen. Na een jaar vraag je ‘m gratis aan. Vraag je de unlockcode eerder aan? Dan rekent de provider hiervoor geld. Dit bedrag kan per telefoon verschillen en loopt meestal op tot ongeveer 70 euro.

Unlockcode invullen: zo doe je dat!

simlockvrij unlockcode invullenHeb je de unlockcode ontvangen? Je ontvangt dan instructies voor het simlockvrij maken van je telefoon. Meestal kun je de unlockcode invoeren zodra je de nieuwe simkaart in de telefoon plaatst. Er verschijnt dan een scherm waarin je de code kunt invoeren. Zodra je met je nieuwe simkaart mobiel bereik hebt, weet je dat je nu een simlockvrije telefoon hebt. Nu ben je vrij om te gaan staan met je telefoon waar je maar wilt!

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.