Simyo Blog
Nieuwe telefoon kopen: zo kies je de beste
Lees meer ›Weet als geen ander hoe je een gesprek eindigt met een positieve...
Leer het hele team kennenMet een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.
Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:
Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.
Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.
Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.
Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.
Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.
Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.
Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.
Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!
Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.
Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.
Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.
eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.
eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!
Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.
Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!
Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!
Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!
Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.
Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.
De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.
Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.
Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.
Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.
Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.
Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.
Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.
eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!
Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:
Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.
Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.
Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.
Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.
Met Simyo Sim Only kun je gebruikmaken van VoLTE, oftewel: bellen via het 4G netwerk! Dat is bellen met een hogere geluidskwaliteit én de telefoon gaat tot vier keer zo snel over.
Wat is VoLTE? Hoe werkt het? En is jouw telefoon ervoor geschikt? Lees hier alles wat je moet weten over 4G bellen. Ook lees je hier meer over wifi bellen (VoWiFi) bij Simyo.
VoLTE is bellen via het 4G netwerk van je provider. Het is de afkorting van Voice over LTE. LTE is een andere term voor 4G. VoLTE wordt daarom ook wel 4G bellen genoemd. Met 4G bellen bel je niet via 2G of 3G, maar via 4G. Dit netwerk heeft een grotere capaciteit. Ook krijgt een 4G-gesprek voorrang op het 4G-netwerk ten opzichte van het gewone 4G-internetverkeer. Dit betekent dat je altijd in de hoogste kwaliteit kunt bellen.
V4G bellen klinkt als bellen via internet, en dat is het ook! Dat doen we in Nederland al jaren, maar dan nu op het betrouwbare 4G netwerk van KPN in plaats van op 2G en 3G. Eigenlijk verandert er weinig: je belt nog steeds gewoon met je belminuten en het kost geen MB’s uit je Sim Only internetbundel. 4G is het modernste telefoonnetwerk van Nederland dat landelijke dekking heeft. Ondersteunt je toestel 4G bellen niet, of heb je een Simyo Prepaid simkaart? Geen zorgen, je kunt dan gewoon blijven bellen via 2G of 3G.
Er zijn een paar merkbare verschillen tussen bellen met VoLTE en de ‘ouderwetse’ manier van mobiel bellen. Met 4G bellen gaat de telefoon tot vier keer zo snel over en de geluidskwaliteit is hoger. 4G bellen wordt daarom ook wel HD-bellen genoemd. Ook kun je tijdens een gesprek via 4G blijven internetten.
Bij Simyo kun je bellen via 4G als je telefoon daarvoor geschikt is. In dat geval kun je dit in het instellingenmenu van je smartphone activeren. Let op: na het instellen op je telefoon kan het een dag duren voordat VoLTE op de aansluiting actief is. 4G bellen is voor nu alleen mogelijk voor Sim Only klanten en nog niet voor Prepaid.
Belangrijke laatste stap: start na het instellen je telefoon even opnieuw op.
Het verschilt per telefoon of je kunt bellen via 4G. Steeds meer toestellen ondersteunen het. Wil je weten of jouw telefoon geschikt is voor 4G bellen? We hebben een aantal geschikte toestellen van populaire merken voor je op een rij gezet.
4G bellen heeft een paar voordelen ten opzichte van bellen via 2G of 3G. Allereerst kan degene die je belt de telefoon sneller opnemen, want de telefoon gaat tot vier keer zo snel over. Je hoeft dan dus minder lang te wachten voor het gesprek kan beginnen. Ook klinkt het met 4G bellen alsof degene die je belt naast je staat. De geluidskwaliteit is namelijk veel beter en er klinkt geen ruis. Het laatste voordeel: je kunt blijven internetten via 4G als je belt via het 4G netwerk.
Het is bij Simyo ook mogelijk om te bellen via wifi. Dit gaat via VoWiFi, wat een afkorting is voor Voice over WiFi. Dit is bellen via een wifi-netwerk. Bijvoorbeeld die bij je thuis of op je werk. VoWiFi kost geen MB’s van je Sim Only internetbundel, maar net als bij 4G bellen gaan de minuten gewoon uit je belbundel.
Het handige aan wifi bellen is dat je hiermee kunt bellen op plekken waar het mobiele netwerk minder goed bereik heeft. De Nederlandse mobiele telefoonnetwerken behoren weliswaar tot de beste ter wereld, maar het lukt (nog) niet om werkelijk élk hoekje van elk gebouw goed te bereiken. Met VoWiFi is dat probleem opgelost.
Om te bellen via VoWiFi heb je een telefoon nodig die wordt ondersteund. Momenteel ondersteunen we iPhones vanaf de iPhone 6 en meerdere toestellen van Samsung, Huawei en Oppo. Hieronder zie je welke precies.
Telefoons die geschikt zijn voor VoWiFi checken voordat je belt welke verbinding het beste is. Daarop bepaalt het toestel via welke verbinding het gesprek wordt gestart. Blijkt tijdens het gesprek dat er een betere verbinding beschikbaar is? Dan schakelt de telefoon hier zonder te haperen op over. Bellen wordt zo nóg makkelijker.
Bij Simyo kun je bellen via VoWiFi als je telefoon daarvoor geschikt is. Is dat het geval? Dan kun je de instelling in het instellingenmenu van je smartphone activeren. Hieronder lees je hoe je dat doet
Je kunt nu bellen via wifi!