Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Terug naar overzicht
17,939x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Privacy & veiligheid |

Zo maakt de overheid Nederland veiliger dankzij mobiele telefoons

Op maandag 5 december om 12.00u is er weer een test met NL-Alert. Dit is het nieuwe luchtalarm, de oude vertrouwde sirene verdwijnt namelijk in 2020. Maar ook door mobiele telefonie in te zetten voor bijvoorbeeld Amber Alert, Burgernet en bulk-sms zorgt de overheid voor een veiliger Nederland. Hoe kun jij met je telefoon zorgen voor veiligheid, zowel voor jezelf als voor anderen?

Luchtalarm: straks een echo van het verleden

Het is vaste prik: iedere eerste maandag van de maand rond 12.00u klinkt het luchtalarm. De overheid test dan of alle sirenes het doen en of het alarmsignaal overal goed te horen is. Wist je dat de maandelijkse test ook is bedoeld om het luchtalarm in het bewustzijn te houden bij burgers? Zo gaan zij nadenken over wat ze moeten doen als er een keer een echt alarm is. Maar vanaf 2020 hoor je de testsirene niet meer. Het luchtalarm verdwijnt dan. Volgens minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie zijn er nu betere alternatieven voorhanden die het luchtalarm overbodig maken.

NL-Alert: geen loeiende sirenes, maar piepende mobieltjes

Het luchtalarm maakt plaats voor NL-Alert. Bij levensgevaarlijke situaties en calamiteiten wordt er - gratis en anoniem - een tekstbericht gestuurd naar iedere mobiele telefoon in de directe omgeving. De techniek erachter heet ‘cell broadcast’. De tekstberichten worden verstuurd via de normale zendmasten, maar dan via een ander kanaal. Daardoor werkt NL-Alert ook als het reguliere netwerk overbelast is. Op een enkele plek op het strand of diep in de bossen na, is er overal bereik. Eigenlijk is zo’n tekstbericht een soort luchtalarm 2.0, aangezien er ook in staat wat je moet doen. Bijvoorbeeld: ‘NL-Alert 06-06-2015 06:10: explosiegevaar LPG-wagen. N651 bij Iependaal. Verlaat direct gebied binnen straal 500 mtr.’ Het alarmsysteem, dat in 2012 is gelanceerd, wordt halfjaarlijks getest. Vandaag (5 december) om 12.00u is het weer zover. De controleberichten gaan uit naar alle telefoons waarop NL-Alert is ingesteld. Wil je weten of het op jouw telefoon goed is ingesteld? En zo niet, wat je hieraan kunt doen? Ga dan naar de Instelhulp van Crisis.nl.

https://youtu.be/J9oEGjoXz2Q

Ontvangt iedereen de NL-Alerts?

Helaas heeft NL-Alert twee zwakke punten. Zo werkt het systeem nog niet feilloos: sommige mensen krijgen de NL-Alert-berichten niet, anderen veel te laat. De overheid en beheerders van de mobiele netwerken werken er hard aan om alle technische mankementen op te lossen voordat het luchtalarm verdwijnt in 2020. Heb je het controlebericht op 5 december niet ontvangen en wil je dat graag melden? Neem dan contact op met de Rijksoverheid. Het andere minpunt: niet iedereen heeft een mobiele telefoon. Om alle Nederlanders toch te bereiken, zet de overheid ook andere middelen dan alleen NL-Alert in. Denk aan calamiteitenzenders, geluidswagens, Crisis.nl en sociale media, zoals bijvoorbeeld het Twitter-account van de NCTV.

AMBER Alert: alarm voor vermiste en ontvoerde kinderen

De Nederlandse overheid heeft ook een soort ‘luchtalarm’ voor vermiste en ontvoerde kinderen: AMBER Alert. Het is overgenomen van de Verenigde Staten. De aanleiding daar was de vermissing van het 9-jarige meisje Amber Hagerman in 1996. De volledige naam ‘America’s Missing: Broadcast Emergency Response’ is afgeleid van haar voornaam. De Nederlandse politie verstuurt de Alerts via de app (beschikbaar voor Android, iPhone en Windows), social media (Facebook en Twitter), sms en e-mail. Veel organisaties zoals 9292OV, Connexxion en Nu.nl helpen mee aan de verspreiding en tonen de Alerts op bijvoorbeeld schermen in de bus of hun website. Ook tv-programma’s zoals het NOS Journaal berichten vaak over een Alert.

AMBER Alert Nederland in cijfers:

  • Zo’n 2,8 miljoen Nederlanders hebben zich ingeschreven voor de Alerts. Mee helpen zoeken? Lees dan hier hoe.
  • Omdat de berichten ook worden getoond op bijvoorbeeld tv, grote schermen langs de snelweg en in winkelcentra, worden in werkelijkheid maar liefst 12 miljoen mensen bereikt.
  • Tientallen keren per jaar wordt een deel van de verspreidingskanalen ingezet voor een vermissing, zo’n twee tot drie keer per jaar álle kanalen.
  • Sinds de invoering in 2008 is het gebruikt voor ruim 980 vermissingszaken.
  • Indrukwekkend: bij 75 procent van de zaken werd het kind gevonden dankzij tips die via het AMBER Alert binnenkwamen!

amber_alert

Hulp bij opsporing: Burgernet en bulk-sms

De politie heeft nog wat meer hulpmiddelen dan alleen AMBER Alert. Zo heeft het Burgernet opgezet, een netwerk van burgers dat de politie een steuntje in de rug geeft. Ongeveer 1,6 miljoen Nederlanders ontvangen notificaties via de app, sms’jes of gesproken berichten. Daarin wordt aan hen gevr
aagd of ze willen helpen zoeken naar een voortvluchtige verdachte van bijvoorbeeld straatroof, inbraak of doorrijden na een ongeluk. Op de  website kun je zien welke zoekacties nu aan de gang zijn. Nog zo’n opsporingshulpmiddel via mobieltjes is ‘bulk-sms’. Loopt de politie vast in de opsporing van een zaak? Dan kan het een bericht sturen naar alle telefoons die op een bepaald moment op een zekere plek waren. De Amsterdamse politie deed dat bijvoorbeeld onlangs nog bij een steekpartij op De Wallen. Iedereen die op dat moment in de buurt was, ontving een oproepje om tips over de zaak te geven.

Burgernet_app

Een kijkje over de grenzen

In het buitenland timmeren overheden ook hard aan de weg. De meeste landen hebben net zulke instrumenten als die we hier hebben besproken. Maar soms doen overheden er een schepje bovenop. De politie van de stad Delhi in India, een land dat vaak in het nieuws is vanwege seksueel geweld tegen vrouwen, heeft bijvoorbeeld de app Himmat (‘moed’) gemaakt. Wordt een vrouw aangevallen, dan kan ze schudden met haar telefoon. De app stuurt dan locatiegegevens, audio en video door naar de politie. Komt het gevaar van de natuur? Geen nood in de Verenigde Staten. Dankzij een survivalapp word je daar geïnformeerd over natuurrampen en kun je gemakkelijk bekijken waar de dichtstbijzijnde schuilplaats is. Handig als je niet plotsklaps moet wegrennen voor een tornado: je kunt ook lezen hoe je zelf een schuilplaats bouwt.

Een veilige buurt begint bij jezelf (en je buurtgenoten)

Zorgen voor veiligheid, dat is natuurlijk niet alleen een taak van de overheid. Je kunt het ook zelf doen, samen met je buurtbewoners. Trend: veel buurtgenoten nemen het heft in eigen handen en hebben een WhatsApp-groep om mogelijke inbraken aan elkaar te melden. De app Veiligebuurt (voor Android en iOS) speelt daarop in. In een handomdraai meld je verdachte situaties aan elkaar en relevante instanties, en regel je eenvoudig een buurtwacht. Net zoals bij Burgernet geldt ook hier dat je als burger in principe alleen maar de politie inseint. Agenten grijpen vervolgens in. Oftewel: een app op je telefoon en een boef in het vizier maken je nog geen politieagent.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.