EenDagjeMeeMet_Alex_Blog_01

Een dagje meekijken bij Simyo. Deze keer met Alex.

Simyo

“Simyo klanten zijn heel slim en scherp” Deze keer gaan we de hoofdstad uit en richting Haarlem. Daar heeft onze Social Media Manager Alex (28) misschien wel het beste uitzicht op de stad van iedereen. “Ik woon aan het mooie Spaarne. Alleen is mijn kamer zo ingericht dat ik op een krukje moet staan om er ook daadwerkelijk van te genieten. Dát is dan weer jammer!”

Alex werkt vier jaar bij Simyo, deelt weleens sushi uit en wordt het meest gelukkig van positieve berichten van bellers. “Die printen we meteen uit en gaan op onze Toffe klant wand. Daarnaast vind ik het fijn dat bij Simyo iedereen heel erg betrokken is; we zijn echt een team. Daarom zitten we niet in aparte hokjes, maar op één open afdeling.” (en zo wordt dat sushi eten ook een stuk gezelliger)

Dag: donderdag 7 mei 2015

07.20 uur: snoooooozzzeee…

“Ahum, ik houd nogal van snoozen. Wél met de herkenbare muziek van Sky Radio op de achtergrond. Goed fout, ik weet het, maar met guilty pleasures sta ik makkelijker op.”

1

08.32 uur: de trein in met vers brood

“Onderweg naar het station stap ik altijd nog even bij de bakker naar binnen voor vers brood. Lekker als lunch!”

09.00 uur – 10.00 uur: check, check dubbelcheck

“Vandaag zetten we een nieuw blogartikel online. Hiervoor check ik nog één keer de tekst samen met mijn collega Dries. Zo halen we de, eventuele, laatste foutjes eruit. En dan kan ‘ie live!”

2

10.00 uur – 10.30 uur: de app kick-off!

“We starten met een nieuw project: Mijn Simyo app 3.0. Ik ga samen met collega’s kijken hoe we de Mijn Simyo app nóg beter kunnen maken, oftewel: hoe kan de app elke dag hét verschil maken voor onze bellers? Over dit vraagstuk ga ik me de komende tijd buigen met het Simyo Social team. En daarna aan de slag natuurlijk.”

3

10.30 uur – 12.00 uur: in gesprek met bellers

“Als Social Media Manager ga ik het liefst zo vaak mogelijk een gesprek aan met onze bellers – en dat kan op allerlei manieren. Ik verzorg onder andere de uitingen voor Twitter, Facebook en onze blog. Daar merk ik altijd dat Simyo bellers heel slim en scherp zijn. Dat is mooi, want zo blijven wij dat ook.”

10.30 uur – 10.45 uur: doe maar muntthee

“Ik houd eigenlijk niet zo van koffie en drink ik het liefst muntthee. Dat is niet heel erg mannelijk, nee, daarom word ik hierom ook regelmatig uitgelachen door collega’s. Maar dat neem ik voor lief.”

12.00 uur – 12.30 uur: california roll, iemand?

“Een vriend van mij heeft een eigen sushi-tent. Als er ’s avonds sushi over is, krijg ik weleens – tegen sterk gereduceerd tarief – bakkenvol mee naar huis. Die neem ik graag mee voor bij onze lunch. Ik ben overigens zelf niet een enorme sushi liefhebber.’’

4

13.00 uur – 15.00 uur: het forum, mijn favoriete medium

“Naast uitingen op social media ben ik ook veel bezig met het forum. Dat is mijn favoriete medium, omdat we hier tips en feedback van onze bellers krijgen. Zo kan ik goed in de gaten houden wat bellers nog missen of juist goed vinden. We zetten via het forum ook vaak mensen in om dingen te testen, zoals destijds de 4G-test met ruim honderd supertesters. Heel leuk om te doen.”

5

15.00 uur – 17.00 uur: zomercampagne!

“We zijn druk bezig met een zonnige social media zomercampagne. Daar zie je binnenkort meer van. Voor deze campagne moet natuurlijk een plan van aanpak gemaakt worden.”

17.00 uur – 21.00 uur: 1-0 voor Simyo (hopelijk)

“Samen met een collega ben ik een voetbaltoernooi aan het organiseren voor het hele kantoorgebouw. Terwijl er een voetbalwedstrijd aanstond op de achtergrond heb ik een flyer gemaakt voor het toernooi. Die plak ik morgen op alle deuren en ramen van het gebouw!”

6