Blog_header

Simyo NL helpt verdwaalde buitenlandse Simyo klanten

Simyo

Simyo bestaat niet alleen in Nederland. Het is er ook in Spanje en Duitsland. En af en toe zorgt dat voor een beetje verwarring. Zo komt het wel eens voor dat Spaanse en Duitse Simyo klanten per ongeluk op de Nederlandse Facebook en Twitter pagina komen en daar in het Spaans of Duits vragen stellen. Helaas kunnen we ze niet helpen, maar we hebben er nu wél iets leuks voor bedacht…

We hebben 2 oer-Hollandse filmpjes gemaakt waarin we verdwaalde buitenlandse Simyo klanten in hun eigen taal doorverwijzen naar de Simyo websites van Spanje en Duitsland. Benodigdheden? Eén grote kaas, Hollandse klederdracht, twee enthousiaste Simyo medewerkers en een camera. Veel meer was er niet nodig!

Achter de schermen
3, 2, 1… Action! Binnen één ochtend stonden de twee filmpjes erop; één voor de Duitse Simyo klanten en één voor de Spaanse Simyo klanten. Het moet natuurlijk meteen duidelijk zijn dat ze met Nederland te maken hebben, dus kaas en klederdracht mochten niet ontbreken. Gelukkig was de vriendelijke kaasboer op de hoek bereid ons een grote kaas uit te lenen!

Ernst en Charlene, onze medewerkers Webcare én acteurs voor een dag, hoefden niet eerst Spaans of Duits te leren; een voice-over sprak daarna de Spaanse en Duitse teksten in. Vooruit: dat kun je ook wel een béétje zien. Het was nog best een uitdaging om de filmpjes op te nemen zonder in lachen uit te barsten, maar het is Ernst en Charlene gelukt.

Benieuwd naar de filmpjes? Je kunt ze hieronder bekijken:

Voor de Duitse Simyo klanten:

Én voor onze Spaanse amigo’s:

Je ziet het, ook de Spaanse en Duitse Simyo klanten zijn baas in eigen bundel. Of liever: Jefe de tu propio paquette en Du bist der Chef im Vertrag. Klinkt ook niet verkeerd toch?

Bekijk de reacties op onze Facebook Fanpage:

Simyo_screenshot_FB_DE

Of deze Tweet:

Simyo_screenshot_Twitter_ES