.

Terug naar overzicht
31,884x gelezen

Ga jij de deur niet uit zonder een vrolijk deuntje in je oren? Of kun je alleen werken met fijne achtergrondmuziek? Waarschijnlijk luister je vooral muziek via je smartphone. Wil je als muziekliefhebber zoveel mogelijk uit je telefoon halen? Lees dan snel verder: zes muziek apps waar muziek in zit!

Ontdek nieuwe bandjes met deze app

App: Earbits
Voor: Apple, Android – voor smartphone en tablet
Prijs: Gratis

App_Icon_EarbitsEarbits een app die onbekende bandjes selecteert, netjes ondergebracht in verschillende muziekgenres. Als alle bekende nummers op de radio een beetje je neus (of oren) uitkomen, dan is deze app een verfrissend alternatief. Naast een muziekgenre – zoals hiphop, pop of rock – kun je ook een bepaalde ‘mood’ kiezen. Sta je op het punt een flinke workout te doen, dan kies je de ‘Get moving’ playlist. Of selecteer de playlist ‘Coffeehouse’ als je een rustig achtergrondmuziekje wilt. Handig! Nadeel van de app: er zitten veel goede nummers tussen, maar niet álle bandjes zijn muzikaal gezien van de beste kwaliteit. Gelukkig kun je een nummer altijd overslaan.

Werelds radio luisteren

App: TuneIn
Prijs: Gratis

Beetje uitgekekenApp_Icon_tunein op de Nederlandse radiostations? Maar wat als je kon kiezen uit 70.000 radiostations en 2 miljoen podcasts, van over de hele wereld? Via TuneIn heb je toegang tot al deze stations en je kunt ze indelen op categorie. Zo hoor je opeens een populair radiostation uit Los Angeles, of volg je een sportverslag in Australië. De mogelijkheden zijn ‘grenzeloos’. Nadeel: Tijdens het testen van de app viel op dat de verbinding niet altijd even sterk is.

Doe mee aan The Voice!

App: The Voice: On Stage
Prijs: Gratis

App_Icon_thevoiceMuziek luisteren is leuk, maar de Mariah Carey of Elvis in je loslaten is nog veel leuker. Ben je fan van de The Voice of Holland maar zou je zelf niet zo snel meedoen? Dan speel je het gewoon op je telefoon met deze app. Je kunt ook naar anderen luisteren die hun talenten ten gehore brengen. Nadeel: in de gratis versie staan wel een aantal bekende artiesten om mee mee te zingen, maar niet zoveel.

Deuntje in je hoofd?

App: Shazam en SoundHound
Voor: Apple (Shazam en SoundHound), Android (Shazam en SoundHound) – voor smartphone en tablet
Prijs: Gratis

App_Icon_shazamKen je dat: je hoort een deuntje op de radio en het zit de rest van de dag in je hoofd. Maar je komt er maar niet achter welk nummer het is. Frustrerend! Met de app SoundHound kun je simpelweg een deuntje neuriën in je telefoon en de app vindt het liedje erbij. We hebben het drie keer uitgeprobeerd en de app had het twee van deApp_Icon_soundhound drie keer goed. Je kunt de app ook naar een nummer op de radio laten luisteren en zo de artiest en de titel vinden. De app Shazam doet hetzelfde (neuriën kan alleen niet) en is volgens sommige reviewers íets sneller in het vinden van een match, terwijl SoundHound weer beter werkt in een rumoerige omgeving. Je kunt ze natuurlijk ook allebei installeren voor dubbele muziek-zekerheid.

‘Daten’ met nieuwe muziek

App: Choosic
Voor: Apple, Android, Windows – voor smartphone en tablet
Prijs: Gratis

Of je nu Tinder App_Icon_choosicgebruikt of niet: je hebt er vast wel eens van gehoord. Door naar links of rechts te swipen geef je aan of iemand eventueel een match is. Dit kun je nu ook doen met nieuwe bandjes. Met de app Choosic swipe je naar rechts als je het muzikaal gezien wat vindt, en links als je er niet warm voor loopt. De app geeft vervolgens meer suggesties gebaseerd op jouw smaak (en je kunt natuurlijk een playlist samenstellen). Nadeel: je moet inloggen via je Facebook. Je kunt wel bewerken welke gegevens je wilt delen, maar je profiel is verplicht. Als je geen Facebook hebt, of niet zo happig bent om dit te delen, dan kun je de app niet gebruiken.

Wat is jouw favoriete muziek-app?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.