CB MPM

Simyo heeft de minste storingen

Nieuws

Voor zowel de beste mobiele telefonie, sms’en én mobiel internet moet je bij Simyo zijn. Uit de Mobiele Provider Monitor in maart 2014 van de Consumentenbond onder gebruikers van negen mobiele telefoonproviders, blijkt namelijk dat Simyo op alle drie de vlakken de minste storingen vertoont.

De Consumentenbond houdt de mobiele telefoonproviders nauw in de gaten. Zo houden leden van de bond maandelijks hun ervaringen met mobiele providers bij. In maart vroeg de Consumentenbond naar het aantal storingen per provider. De bond onderzocht negen providers: Tele2, Ben, Telfort, T-Mobile, Hollandsnieuwe, Hi, KPN, Vodafone en Simyo. Laatstgenoemde komt op alle vlakken als beste uit de bus.

CB bellen

Bron: Consumentenbond.nl

Slechts 2 procent van Simyo’s klanten heeft wel eens last van storingen tijdens het bellen. Het gaat hier om het niet hebben van bereik of een slechte geluidskwaliteit. KPN en Hi eindigen op een gedeeltelijke tweede plaats met elk 3 procent. Tele2 scoort met 9 procent het slechtst.

CB sms

Bron: Consumentenbond.nl

Op het gebied van sms’jes zijn er sowieso weinig storingen. Ook op dit vlak scoort Simyo toch weer het laagst met een storingspercentage van 1 procent. Tele2 scoort ook op dit vlak het minst goed, al valt de 4 procent mee.

CB internet

Bron: Consumentenbond.nl

Het aantal storingen voor mobiel internet ligt een stukje hoger, al is het storingspercentage wel gedaald sinds december. Bij Tele2 heeft 16 procent wel eens geen of traag internet. Daarmee is het ook op dit vlak de discutabele ‘koploper’. Hollandsnieuwe noteert als enige een gestegen storingspercentage: van 11 in december, naar 15 nu. Simyo scoort verreweg het laagste storingspercentage, met 5 procent. Daarachter volgen KPN en Hi met elk 10 procent.

Bijna alle providers hadden de afgelopen twee maanden minder last van storingen. Hieronder ook Simyo. De Consumentenbond publiceert in juni een nieuwe lijst op basis van de klanttevredenheid én storingen.

 

 

Discussie