Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig van 23 november 2020 tot en met 31 maart 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 23 november tot en met 31 maart) kiest voor de internetbundel van 15 GB, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Veelgestelde vragen Simyo Forum vernieuwd
Terug naar overzicht
857x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Sim only | Simyo |

Drie veelgestelde vragen van het vernieuwde Simyo Forum

‘Help, mijn internet doet het niet!’, ‘Ik zoek een nieuwe telefoon, welke moet ik kiezen?’, ‘Ik ben mijn pincode kwijt, wat nu?’ Stuk voor stuk vragen die voorbijkomen op het Simyo Forum en waarvan de antwoorden voor iedereen te bekijken zijn. Omdat het Simyo Forum vernieuwd is, vinden wij dit hét moment om het forum en zijn forumgebruikers in het zonnetje te zetten. Dit doen we aan de hand van drie échte veelgestelde vragen op het forum.

Dit willen wij met het Simyo Forum

Veelgestelde vragen Simyo Forum SimyoHet Simyo Forum is een plek waar wij onze klanten service bieden en ze hun vragen zo goed mogelijk beantwoorden. Het is niet alleen de plek voor het stellen van je vraag over je telefoon of Sim Only abonnement, maar óók om gezellig met elkaar te kletsen. Vragen worden binnen 24 uur beantwoord. Daarnaast is het forum een goede plek voor het geven van feedback aan Simyo. Veel van de verbeteringen komen van suggesties van het forum.

Ontelbare vragen beantwoord

Inmiddels is het Simyo Forum alweer een paar jaar online en zijn ontelbare vragen beantwoord. Hierdoor is het forum uitgegroeid tot een enorme database aan beantwoorde vragen. Het gebeurt regelmatig dat een gebruiker zijn vraag niet hoeft te stellen, omdat hij op het forum het antwoord al vond. En dat is precies wat wij met het forum willen! In die paar jaar krijgen we bovendien een goed beeld van de veelgestelde vragen.

Een nieuw jasje voor het Simyo Forum

Veelgestelde vragen Simyo Forum vernieuwdMisschien heb je het al gezien, maar het Simyo Forum is onlangs vernieuwd! Het oude ontwerp ging alweer een tijdje mee en geniet nu van een welverdiend pensioen. Het Simyo Forum is dus in een nieuw, fris jasje gestoken.

Hierdoor is het platform overzichtelijker geworden, zodat je jouw vraag makkelijker stelt en een antwoord sneller vindt. Daarnaast is het ontwerp ook geschikt om op je mobiel of tablet te bekijken. We hopen hierdoor nóg meer mensen te kunnen helpen.

Verder zijn er wat aanpassingen gedaan die het forum nóg leuker maken. Zo kun je elkaar ‘mentionen’, emoji’s in je posts plaatsen en zien welke mede forumgebruikers je post liken. Bonus: je kunt foto’s, screenshots en GIF’s uploaden vanaf je telefoon. Handig, want zo kun je bijvoorbeeld bepaalde instellingen op je smartphone delen. Hierdoor is het makkelijker om een antwoord te krijgen op jouw vraag.

Veelgestelde vragen Simyo Forum vernieuwd

Drie veelgestelde vragen van het Simyo Forum

We zijn best wel trots op het vernieuwde forum én het feit dat zoveel mensen er terechtkunnen voor hun vragen. Een mooi moment om drie veelgestelde vragen uit te lichten.

Waarom doet mobiel internet het niet?

Veelgestelde vragen waarom mobiel internet niet Zal je net zien: wil je even je mail checken of een WhatsApp-berichtje versturen, lukt het niet om mobiel te internetten. Het is een vraag die best vaak op het Simyo Forum terugkomt. Gelukkig is zoiets doorgaans makkelijk op te lossen. Daar kwam ‘KDe vries’ ook achter. Deze gebruiker had een Prepaid-internetbundel gekocht, maar kon vervolgens niet internetten.

Vaak komt dit omdat één van de instellingen op je smartphone of op Mijn Simyo niet goed is ingesteld. Dankzij Friesian kwam KDe vries erachter dat ’Internet op je mobiel in Nederland’ op zijn Mijn Simyo niet aan stond. Hoe je dit zelf oplost? Heel gemakkelijk:

  • Ga op je computer naar Mijn Simyo.
  • Log in met je telefoonnummer en wachtwoord.
  • Ga naar ‘Instellingen’.
  • Druk op ‘Netwerkinstellingen’.
  • Schuif de slider naast ‘Internet op je mobiel in Nederland’ naar rechts.

Ontgrendelingscode vergeten? Simyo-gebruikers helpen elkaar uit de brand!

Veelgestelde vragen ontgrendelingscode vergeten SimyoOp het Simyo Forum hoef je lang niet altijd te wachten tot een moderator van de klantenservice je vraag beantwoordt, die je herkent aan het Simyo-logo. Het barst namelijk van de actieve users die moderators regelmatig te snel af zijn met het geven van een goed antwoord. Dit draagt eraan bij dat je vraag altijd binnen 24 uur wordt beantwoord.

Hier kwam forumgebruiker ‘villadique’ ook achter. Zijn vrouw had een ontgrendelingscode ingesteld voor haar Huawei P10 Lite, maar was die daarna vergeten. Tja, dat is niet zo fijn natuurlijk. Wat moet je dan in hemelsnaam doen?

Gelukkig kwamen twee trouwe forumgebruikers, Ray en Friesian, ‘to the rescue’. Zij weten hoe je dit oplost, namelijk met een harde reset. Hiermee raak je weliswaar de bestanden op je telefoon kwijt, maar het is de enige mogelijkheid om de telefoon weer te kunnen gebruiken. Hoe je dat doet? Lees vooral het topic na. Tip voor de vrouw van villadique: noteer de ontgrendelingscode en berg ‘m veilig op. Zo gebeurt het niet nog een keer!

Ik kan niet gebeld worden, wat nu?

Veelgestelde vragen niet gebeld wordenEén van de veelgestelde vragen op het Simyo Forum is de vraag waarom een gebruiker opeens niet meer gebeld kan worden. Lastig, zeker als je bijvoorbeeld een belletje van het sollicitatiegesprek verwacht of met een vriend wil bijkletsen.

Vera06 had dit laatst nog. Ze kon wél bellen, maar gebeld worden? Ho maar. Vera06 vond uiteindelijk zelf de oplossing die voor haar werkte: ##002# bellen, want zo schakel je alle doorschakelingen uit.

Kom je ook langs op het forum?

Zoals je hierboven ziet, is het Simyo Forum een handig platform om een antwoord te krijgen op je vraag. Je hoeft er gelukkig niet alleen te komen voor serieuze zaken. We vinden het namelijk ook ontzettend leuk om met elkaar over gemeenschappelijke interesses te praten.

Het forum is dus ook een heel gezellige plek, waar iedereen welkom is. Voorbeeld daarvan is het voorstelrondje! Hier mag elke gebruiker zichzelf voorstellen en je leert er ook de Simyo-moderators kennen. Kom jij ook langs om je voor te stellen? Daarnaast zijn we stiekem wel benieuwd: heb jij een van de bovenstaande drie veelgestelde vragen weleens opgezocht?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.