Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Terug naar overzicht
2,111x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Slimme tips |

Vier vragen waar jij het antwoord eigenlijk al op weet

Ongeveer 80% van alle Nederlanders heeft een smartphone. We gebruiken de telefoon tegenwoordig dan ook overal voor: om te whatsappen, als zaklamp, het nieuws te lezen en natuurlijk om te bellen. Telefoons hebben zo veel functies, en er wordt vaak verwacht dat je ze allemaal maar kent. In deze blog geven we daarom antwoord op vier vragen die je eigenlijk niet durft te stellen.

1. Waar vind ik mijn eigen telefoonnummer?

Wanneer je net een nieuw telefoonnummer hebt, is het soms lastig om deze te onthouden. Het is dan handig om te weten waar je het nieuwe nummer kan terugvinden als je deze wil delen. Binnen iOS kan je jouw nummer vinden via de volgende stappen:

  1. Ga naar ‘Instellingen’.
  2. Scroll naar beneden en druk op ‘Telefoon’.
  3. Bovenaan zie je jouw eigen telefoonnummer staan.

Bij Android & Windows is het iets lastiger om je telefoonnummer terug te vinden. Het is namelijk per provider verschillend of je wel of niet je telefoonnummer kan terugvinden in de instellingen.

Tip: Als je je nummer als Simyo klant wil weten bel je naar *149#. In je scherm verschijnt dan je eigen telefoonnummer!

2. Hoe verwijder ik één berichtje?

Soms wil je wel eens een berichtje verwijderen - om wat voor reden dan ook ;). Met de komst van de smartphone veranderde ook de structuur van de sms’jes. Waar je vroeger elk berichtje apart moest lezen, doe je dat nu in een verhaallijn. Het komt zo nu en dan nog wel eens voor dat je maar één sms’je wil verwijderen. Om dan de gehele verhaallijn te verwijderen is ook weer zonde. Wis daarom maar één enkel berichtje. Zo doe je dat:

iOS:

  1. Open het gesprek.
  2. Druk op het bericht dat je wil verwijderen, houd dit even ingedrukt en selecteer ‘Meer’.
  3. Nu is het mogelijk om het bericht te selecteren en te verwijderen.

Android:

  1. Open het gesprek.
  2. Druk op het bericht dat je wil verwijderen en houd dit even ingedrukt.
  3. Klik op ‘Bericht verwijderen’.

Windows Phone:

  1. Open het gesprek.
  2. Druk op het bericht dat je wil verwijderen en houd dit even ingedrukt.
  3. Klik op ‘Bericht verwijderen’.

Werkt dit ook voor WhatsApp? Ja, voor WhatsApp werkt het precies hetzelfde als met een sms. Het bericht dat je wil selecteren houd je ingedrukt en vervolgens klik je op ‘verwijder’.

Bij Android telefoons is het ook mogelijk om een limiet in te stellen voor het aantal berichten binnen een conversatie. Wanneer dit limiet is bereikt, worden eerst de oude berichten verwijderd. Het maximaal aantal berichten kan je zelf bepalen in de instellingen. Zo komt je geheugen niet vol te staan met oude berichten. Bij iOS is dit niet mogelijk. Wel kan je instellen hoe lang je de berichten wil bewaren. Je kan ervoor kiezen om de berichten permanent, één jaar of 30 dagen te bewaren.

3. Hoe zet ik notificaties uit?

Ping! Wéér een berichtje van een app (push-notificatie) die je eigenlijk niet wil. Vervelend? Dit kan je gelukkig per applicatie uitzetten. Soms kan je dit uitzetten in de instellingen van de app zelf, maar meestal moet je dit bij de telefooninstellingen doen. Dit doe je als volgt:

iOS:

  1. Ga naar ‘Instellingen’.
  2. Klik op ‘Berichtgeving’.
  3. Selecteer de app waarvan je de berichtgeving wil uitzetten.
  4. Schuif ‘Sta berichtgeving toe uit’.

Android:

  1. Ga naar ‘Instellingen’ en vervolgens naar ‘Apps’.
  2. Selecteer de app waarvan je de berichtgeving wil uitzetten.
  3. Druk op ‘Meldingen uitschakelen’.

Windows Phone:

  1. Ga naar de lijst met Apps.
  2. Ga naar ‘Instellingen’ en vervolgens naar ‘Meldingen & acties’.
  3. Selecteer de app waarvan je de berichtgeving wil uitzetten.
  4. Ga naar ‘Meldingsbanners weergevenen schakel deze uit.

4. Hoe bel ik anoniem?

Het komt wel eens voor dat iemand met een anoniem nummer je belt. Meestal wordt dit gebruikt door bedrijven. Misschien komt het ook wel eens voor dat je zelf iemand anoniem wil bellen. Om zo zelf niet teruggebeld te worden.

iOS:

  1. Ga naar ‘Instellingen’.
  2. Klik op ‘Telefoon’.
  3. Schuif het vinkje bij ‘Nummerherkenning’ uit.

Android:

  1. Ga via de Telefoon-app naar ‘Instellingen’.
  2. Vervolgens ga je naar ‘Oproepinstellingenen dan ‘Aanvullende instellingen’.
  3. Druk op ‘Beller ID’ en vink ‘Nummer verbergen’ aan.

Windows Phone:

  1. Ga naar je telefoon-app en druk op ‘Meer’.
  2. Druk op ‘Instellingen’.
  3. Selecteer vervolgens onderaan bij ‘Laat mijn nummer zien aan’: Niemand.

Dit zijn maar een paar handige functies, maar de smartphones hebben er tegenwoordig zo veel dat bijna niemand ze allemaal kan vinden. Gelukkig kunnen we het aan elkaar vragen en met elkaar delen.

Heb jij zelf nog handige tips of functies deel ze met ons.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.