Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig van 23 november 2020 tot en met 31 maart 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 23 november tot en met 31 maart) kiest voor de internetbundel van 15 GB, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

telefoon water
Terug naar overzicht
5,628x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Slimme tips |

Telefoon in het water? Kom in actie met deze eerste hulp bij waterongelukken

Hoe voorzichtig je vaak ook bent, er is best een grote kans dat je telefoon een keer in het water valt. Dan is het handig om te weten wat je wel en wat je juist niet moet doen. Met deze tips en tricks voorkom je dat je telefoon kapot gaat.

Wat moet je niet doen?

Er zijn een paar dingen die je beter niet kunt doen als het gaat om water uit je telefoon halen. Doe je deze dingen wel, dan bestaat het risico dat je telefoon de duik niet overleeft. Het water in je telefoon gaat namelijk bewegen en richt zo dus nog meer schade aan.

Aanzetten

Zet je telefoon vooral niet aan, ook niet om te controleren of hij het nog doet. Als je telefoon een grote plons heeft genomen, dan is het zeer waarschijnlijk dat er veel water in je telefoon zit. Als je je telefoon dan aanzet dan loop je het risico een elektrische schok te krijgen.

Schudden

Hoe logisch het waarschijnlijk klinkt om water ergens vanaf schudden, doe dit vooral niet met je telefoon. Als je dit wel doet, is de kans groot dat het water verspreidt.

Föhnen en verwarming

Je zou een koude föhn kunnen gebruiken, maar daarbij is het risico dat je vocht naar binnen blaast, waardoor je schade alleen maar erger wordt. Ook kun je beter niet een hete föhn gebruiken, net als het neerleggen in fel zonlicht of op de verwarming. Door de hitte ontstaat condensatie en de hete lucht kan ervoor zorgen dat plastic materiaal smelt.

Wat moet je wel doen?

Simkaart, SD kaart en batterij eruit halen

Als eerst moet je je simkaart en eventueel SD kaart uit je telefoon halen. Is de batterij te verwijderen, haal dan ook deze uit je telefoon. Het verwijderen van deze onderdelen zorgt ervoor dat alles sneller droog wordt. Als het te lang in contact is geweest met water dan bestaat de kans dat deze niet meer werken. Leg de onderdelen in een stuk keukenpapier en wacht tot het helemaal droog is.

Als je batterij te verwijderen is, kun je uitvinden of hij echt waterschade heeft door hem te checken in de hoeken. Zit daar een rode of roze vierkant of cirkel? Dan heeft de telefoon waterschade en kun je hem misschien beter naar een professional sturen.

De rijst truc

Na het droogleggen van je onderdelen is het tijd om je telefoon te drogen. Gebruik hier een zachte doek voor om zoveel mogelijk water weg te deppen. Leg de telefoon vervolgens in een bak of zak met ongekookte rijst. De rijst onttrekt alle vocht die in de telefoon zit. Mocht je silicagel in huis hebben, gebruik dan dit in plaats van rijst. Hier schreven we al eerder over, want silicagel is een droogmiddel van vaste, vochtabsorberende kristallen en helpt nog beter dan rijst.

Wees geduldig

Laat je telefoon gerust lang in de bak met rijst liggen en geef het vooral de tijd om alle vocht eruit te laten trekken. Heb je het idee dat alle vocht is verdwenen? Leg het toestel dan nog 24 uur op absorberende doekjes. Na deze 24 uur kun je checken hoe het toestel eruit ziet.

Controle

Voordat je de telefoon weer aanzet en de simkaart weer in de telefoon plaatst, controleer je eerst alle poorten, onderdelen en spleten. Eerst veeg je stof en vuil weg en stop je de batterij weer in de telefoon. Start de telefoon niet? Laadt je telefoon dan op via de oplader. Als je telefoon dan wel opstart heb je waarschijnlijk een nieuwe batterij nodig.

Niet zo’n doe-het-zelver?

Het is begrijpelijk als je liever niet zelf aan de slag gaat met je telefoon. Gelukkig bestaan er ook reparateurs die voor jou je telefoon proberen te redden. Deze reparatiebedrijven weten alles van duikende telefoons en kunnen jou hopelijk ook helpen. Leg uit hoe de waterschade is veroorzaakt en waarschijnlijk kun jij binnen de kortste keren je telefoon weer gebruiken.

Heb jij je telefoon wel eens in het water laten vallen?

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.