Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sony Xperia Z2 waterdicht
Terug naar overzicht
1,500x gelezen
+0
+0
Terug naar overzicht
Telefoons & Tech |

Ouderen zuiniger op smartphone

Ouderen zijn veel zuiniger op hun smartphone dan jongeren, dat blijkt uit onderzoek van smartphonehoesjes.nl. Jongeren laten hun toestel zesmaal zo vaak kapot vallen als ouderen.

Altijd erg vervelend, maar toch nemen vooral de jongeren meer risico’s met hun toestel dan ouderen. De cijfers in het onderzoek zeggen veel  over de manier waarop ouderen en jongeren met hun telefoons omgaan. Jongeren zijn vaker slordig met hun toestel. Ruim zestig procent van de jongeren tussen 16 en 20 jaar heeft wel eens schade gehad aan zijn of haar smartphone. Alle oudere leeftijdsgroepen zijn zuiniger op hun toestel. Bijna de helft van de twintigers heeft wel eens tegen een kapot scherm moeten aankijken. Dit neemt verder af tot nog maar een tiende van de vijftig-plussers die schade aan het toestel heeft gehad.

Vallen

Schade smartphonesVeruit de meeste schade wordt veroorzaakt door vallen. Ook hier geldt: hoe jonger, hoe vaker dat gebeurt. Oudere mensen houden hun toestel blijkbaar beter vast dan de jongeren. Bij ongeveer de helft van de ouderen die ooit schade hebben ondervonden, is dat gebeurd door een val. Van de jongere groepen die schade hebben gehad aan hun smartphone, kwam dat voor meer dan tachtig procent door een val.

De cijfers lijken aan te geven dat ouderen zuiniger zijn op hun smartphone. Dat weerspiegelt zich ook in de levensduur van hun toestel. Van de tieners doet maar zeven procent langer dan drie jaar met een smartphone. De zestig-plussers zijn blijkbaar meer gehecht aan hun smartphone, of hun toestel werkt gewoon nog na die tijd en ze zijn er nog tevreden mee. Een op de drie doet er langer dan drie jaar mee.

Veruit de meeste mensen doen tussen een en drie jaar met hun smartphone. Zo’n 43 procent heeft een telefoon een tot twee jaar, en nog eens bijna veertig procent twee tot drie jaar. Daarna wordt het vaak ingeruild voor een nieuwe.

In de wasmachine

Samsung Galaxy S5 waterdichtHet onderzoek meldt ook dat mannen iets vaker schade hebben dan vrouwen. Daar zit niet zo heel veel verschil tussen: van de mannen heeft 38 procent wel eens schade gehad, van de vrouwen 36 procent. Maar bij de oorzaken van de schade is wel een aardig verschil te zien. Zo hebben vrouwen vaker waterschade dan mannen. Zeven procent tegen nog geen vijf procent. Gelukkig gaat het toestel niet altijd kapot, want bijna dertien procent van de vrouwen heeft het toestel wel eens in het water laten vallen. Dat geldt voor nog geen tien procent van de mannen. Vrouwen laten hun toestel ook wat vaker per ongeluk in de wasmachine belanden dan mannen. Daarentegen gaan mannen twee keer zo vaak op hun toestel zitten en laten het net wat vaker op de grond vallen dan vrouwen. Dat komt ook naar voren uit de cijfers over een verbrijzeld scherm. Dat komt voor bij 12,6 procent van de mannen, en bij 9,3 procent van de vrouwen. 

iPhone vaker kapot dan Samsung

Apple iPhone Samsung Galaxy Apple iPad scherm kapotDe iPhone heeft vaker een verbrijzeld scherm dan een Samsungtelefoon. 37 procent van de iPhonebezitters heeft ooit het hele scherm laten vervangen, tegen 28 procent van de Samsung-eigenaren. Barsten of krassen komen bij beide merken ongeveer even vaak voor. Een Samsung wordt echter eerder als total-loss gezien dan de iPhone. Dat overkomt zeven procent van de Samsungs, en maar twee procent van de iPhones. Wanneer het toestel nog gerepareerd kan worden, zijn  de gemiddelde reparatiekosten van een smartphone tachtig euro, meldt smartphonehoesjes.nl. Deze webwinkel wilde uiteraard ook weten hoeveel gebruikers een hoesje gebruiken om hun smartphone te beschermen tegen schade. Hier komt een aardig verschil naar voren tussen gebruikers van een iPhone of een Samsungtelefoon. De iPhone blijkt bij 85 procent van de ondervraagden in een hoesje te zitten, en is daarmee vaker beschermd dan een Samsungtoestel, waar dat geldt voor 74 procent. Daarnaast wordt de iPhone vaker beschermd met een screenprotector dan een Samsung: 39 tegen 32 procent. Hoewel meer iPhonebezitters hun toestel beschermen dan Samsung-eigenaren, hebben de eigenaren van een iPhone toch vaker schade: 41 procent. Voor de Samsung is dat 34 procent. Dit komt mogelijk door het gebruik van glas in iPhones, terwijl Samsungs allemaal van plastic zijn gemaakt. Uiteraard wijst de initiator van het Nederlandse onderzoek, smartphonehoesjes.nl, op de mogelijkheid om een toestel te beschermen met behulp van een stevige hoes. Al eerder deed deze site onderzoek onder zijn eigen klandizie. Daaruit bleek dat ouderen veel vaker een hoesje om hun telefoon doen dan jongeren. Reden bleek het tonen van het design van het toestel; jongeren vinden dat belangrijker dan de bescherming van het toestel tegen een val.

Smartphonescherm het eerst stuk

De schade die door alle ongelukken wordt veroorzaakt, is meestal te zien in het zwakste onderdeel van elke smartphone: het scherm. Zestig procent van de ongelukken bestaat uit krassen of breuken van het scherm. Een verbrijzeld scherm komt bij bijna 30 procent voor, en waterschade bij iets meer dan 15 procent. In de meeste gevallen is de telefoon nog wel te repareren, maar in bijna zes procent wegen de kosten van de reparatie niet op tegen de waarde van het toestel: total-loss.

Hoge reparatiekosten kunnen ook door iets anders dan een hoesje worden voorkomen: een toestelverzekering. Zestig procent van de smartphonebezitters heeft zijn  toestel direct bij de aankoop verzekerd, blijkt uit het onderzoek. De meesten doen dat direct bij de aankoop.

Uitstel van reparatie smartphone

Veruit de meeste mensen laten hun toestel overigens niet meteen na een val repareren, zo lang het toestel nog enigszins bruikbaar is. Een enquête onder smartphonebezitters in Engeland laat zien dat 37 procent van de toestellen al in de eerste drie maanden na aankoop beschadigd raakt. Bijna een kwart van de iPhone-eigenaren in dat land laat zijn toestel niet repareren, en loopt gewoon door met een gebroken scherm. Een derde geeft aan het toestel helemaal niet te willen laten repareren. “Reparatie kost 200 euro, een nieuw toestel 300 euro. Wat zou jij zelf doen?’’ vraagt een van deze mensen aan een onderzoeker.

Reparatie Apple iPhone 3GWetenschappers in Duitsland hebben dergelijk gedrag van een groep smartphonebezitters uitgebreid onderzocht. Wie een kleine breuk in het scherm heeft, laat het er meestal bij zitten. Heel vaak doen de aanraakfuncties van het scherm het nog wel na een glasbreuk. 88 procent van de onderzochte Duitsers laat het toestel niet binnen drie maanden repareren, en nog eens 32 procent stelt dat nog veel langer uit. De hoge kosten van reparaties worden genoemd als reden. Opvallend is dat vrijwel alle toestellen na een flinke schade nog wel geschikt zijn om te bellen, maar dat vinden de meeste onderzochte mensen van ondergeschikt belang.

De Duitse onderzoekers kwamen er achter dat de smartphonebezitters inventieve manieren bedenken om toch met hun gebroken toestel door te kunnen werken. Vaak bleek dat lastig, omdat een gebroken scherm het lezen en intypen van tekst moeilijk maakt. De wetenschappers  hebben maar liefst 23 verschillende manieren ontdekt die gebruikers toepasten om een kostbare reparatie maar zo lang mogelijk uit te stellen. Zo proberen ze tekst op het scherm tussen de breukjes door te lezen, door die heen en weer te scrollen, of – bij een WhatsApp-conversatie – het toetsenbord te verbergen om meer tekst te kunnen lezen. Een van de deelnemers ging zelfs zo ver dat hij gewoon raadde wat er in een deels onzichtbaar bericht zou staan.

Soms was bediening van het gebroken scherm  gevaarlijk voor de vingers. Een van de deelnemers van het onderzoek moest erop passen dat hij zijn vingers niet verwondde aan het uitstekende glas. Enkele deelnemers brachten op het gebroken glas een beschermingsvelletje aan, niet om het scherm tegen meer breuken te beschermen, maar om de eigen vingers voor verwondingen te behoeden.

Het onderzoek maakte overduidelijk dat mensen hun toestel niet sneller vervangen na een schade. Ze blijven er liever mee rondlopen zolang het kan; gemiddeld meer dan vijf maanden.

Conclusie

De verschillende onderzoeken maken duidelijk dat ouderen voorzichtiger zijn met hun smartphone dan jongeren, en er ook veel langer mee doen, hierdoor is een sim only abonnement erg interessant voor hun. Ze stoppen hun toestel vaker in een hoesje. Jongeren doen dat niet, omdat ze het uiterlijk van hun toestel belangrijk vinden en dat niet in een stuk plastic willen verbergen. Dat brengt dus wel risico’s met zich mee, want bij een val is het toestel sneller stuk. Wie dat overkomt, ziet vaak af van reparatie in verband met de hoge kosten. Men werkt stug door met het toestel, zolang het nog enigszins bruikbaar is.

Stap nu over naar Simyo

In een paar eenvoudige stappen bestel jij je Simyo simkaart.