Openstaande facturen

Je betaalt je Simyo factuur via automatische incasso. Zo heb je er geen omkijken naar! Maar wat gebeurt er als de incasso niet lukt en je factuur open blijft staan? Wij laten je precies zien welke stappen we nemen én hoe je dit kunt voorkomen.

Jouw Simyo factuur

Op je Simyo factuur zie je precies waar je voor betaalt. Wij sturen je elke maand een e-mail waarin we je laten weten dat je factuur klaarstaat. Vanaf dat moment kun je inloggen op Mijn Simyo om de factuur te bekijken. We hebben een aparte pagina aangemaakt die jou alles uitlegt over je factuur.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Betaal je factuur via automatische incasso of handmatig via iDeal. In de eerste instantie schrijven wij het bedrag van je rekening af via automatische incasso. Lukt dat niet? Dan blijft de factuur openstaan.

Handmatig betalen

Je kunt de factuur betalen via Mijn Simyo. In het overzicht zie je direct of je nog een openstaande factuur hebt. Betaal de factuur via iDeal of wacht op de herinneringsmail. Als de incasso niet gelukt is, krijg je automatisch een e-mail met een herinnering. In deze e-mail vind je een betaallink waarmee je de factuur direct kunt betalen.

Betalingsregeling

Wil je jouw factuur wat later óf in termijnen betalen? Wij denken graag met je mee. Neem contact op met onze klantenservice en via het kanaal naar jouw keuze.

Openstaande factuur? Dit zijn de stappen:

Het kan gebeuren dat de betaling van een factuur niet gelukt is. Daar houden we je altijd van op de hoogte via e-mail. Check daarom in Mijn Simyo of je e-mailadres nog klopt.

  1. Eerste herinnering

    Bij een mislukte incasso ontvang je een e-mail. Als de betaling niet binnen 14 dagen is voldaan, volgen herinneringen per e-mail en sms. Je kunt eenvoudig betalen via Mijn Simyo of de link in de herinneringsmail.

  2. Tweede herinnering

    14 dagen na de eerste herinnering sturen we een tweede herinneringsmail én sms. Daarnaast worden er €5 administratiekosten toegevoegd aan de factuur.

  3. Derde herinnering

    Een week na de tweede herinnering ontvang je een derde herinnering. De administratiekosten bedragen dan €15. Uitgaand belverkeer wordt geblokkeerd, en internetten is niet meer mogelijk. Om je aansluiting te herstellen, betaal je de factuur plus administratiekosten via iDEAL op Mijn Simyo of via de betalingsherinnering. Na betaling wordt je nummer binnen 2 werkdagen automatisch gedeblokkeerd.

  4. Definitieve afsluiting

    We sturen nog enkele herinneringen. Bij geen reactie of betaling wordt je aansluiting definitief afgesloten, en de factuur wordt overgedragen aan een incassobureau.

Ga naar Mijn Simyo

Hoogverbruik

Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan blokkeren we uit voorzorg tijdelijk je aansluiting.

Het is goed om te weten dat we je verbruik met een vertraging binnen krijgen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren.

Ben je afgesloten wegens hoogverbruik? We hebben een speciale pagina met alle informatie hierover. Je vindt hier ook de stappen om je aansluiting zo snel mogelijk weer te activeren.

Hoogverbruik

Veelgestelde vragen

Waarom zie ik sessies van 58,59 MB’s op mijn factuur?

Heb je een flinke internetsessie gehad? Dan zie je dat internetverbruik opgebroken in sessies van 58,59 MB’s op je factuur verschijnen. Geen zorgen! Dat komt omdat ons systeem het verbruik registreert met sessies van maximaal 58,59 MB’s. Als je dus bijvoorbeeld 200 MB’s hebt verbruikt, dan zie je dat terug als drie pakketjes van 58,59 en een pakketje met de overige 24,23 MB’s.

Waarom betaal ik administratiekosten als ik mijn factuur niet betaal?

Je betaalt administratiekosten om te compenseren voor de extra administratie die openstaande facturen met zich meebrengen. We houden je wel altijd op de hoogte van de administratiekosten voordat ze er zijn. Zo zie je bijvoorbeeld in de tweede herinneringsmail staan dat de administratiekosten bij de volgende herinneringsmail omhooggaan.

Waarom is mijn eerste factuur hoger dan normaal?

Dat komt door de abonnementskosten die je vooruitbetaalt en door de aansluitkosten. Lees meer over je eerste factuur op onze factuurpagina.

Mijn factuur ligt bij een incassobureau. Wat nu?

Als je factuur te lang openstaat, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar ons incassobureau Intrum Justitia. Het incassobureau zal in dat geval contact met je opnemen hierover. Zodra de factuur bij het incassobureau ligt, kun je deze niet meer bij Simyo betalen. Wil je zelf graag contact opnemen met het incassobureau? Dat kan! De contactgegevens van Intrum Justitia vind je hier.

Wat is het rekeningnummer van Simyo?

We gebruiken voor onze Sim Only en Prepaid klanten verschillende rekeningnummers.

We raden aan om vooral in te loggen en openstaande facturen via iDEAL te betalen. Dat is makkelijker, voorkomt fouten en we kunnen de betaling gelijk verwerken. Mocht je toch liever een handmatige betaling willen doen, let er dan op dat je het juiste rekeningnummer gebruikt en het juiste factuurnummer vermeldt. Zet je 06-nummer er ook bij voor de zekerheid.

Sim Only

IBAN: NL83INGB0007811682
BIC: INGBNL2A
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer en factuurnummer

Prepaid

IBAN: NL19INGB0007811670
Ten name van: Simyo
Onder vermelding van: telefoonnummer

Mijn bankrekening is geblokkeerd voor automatische incasso’s. Wat nu?

We raden je aan contact op te nemen met je bank. Alleen zij kunnen de blokkade opheffen. Zodra dat gedaan is kunnen wij het bedrag automatisch van je rekening afschrijven. Zolang dat niet kan, betaal jij je facturen via Mijn Simyo of de iDeal link die je in de herinneringsmail vindt.

.