Simyo: Je verloren of gestolen telefoon

Heb je een telefoon bij je Simyo abonnement die gestolen of verloren is? Lees hier wat de stappen zijn die je kunt ondernemen.

Je telefoon is gestolen of verloren. Wat nu?

  1. Stap 1: Zoek en blokkeer je telefoon

    Met ‘Find my device’ op Android of ‘Find my iPhone’ op iPhone kan je jouw telefoon misschien nog terugvinden of zelfs blokkeren op afstand. Op deze pagina vind je daar meer informatie over.

  2. Stap 2: Verander belangrijke wachtwoorden

    Verander het wachtwoord van bijvoorbeeld je Apple ID of Google-account. Bescherm je Cloud-gegevens, apps en andere voorzieningen van je verloren telefoon. Ook is het verstandig om de het wachtwoord van je e-mail en Social Media accounts te wijzigen. Zo voorkom je dat iemand anders toegang krijgt tot jouw persoonlijke informatie.

  3. Stap 3: Je Simyo simkaart blokkeren

    Via de Mijn Simyo app of webpagina kun je eenvoudig je simkaart blokkeren. Dat doe je door in te loggen en dan te klikken op Instellingen – Simkaart. Weet je zeker dat je je simkaart niet meer terugvindt? Dan kan je direct een vervangende simkaart bestellen. Ook met eSIM blokkeer je de simkaart. Daarna hangt het af van je volgende telefoon: ondersteunt je telefoon eSIM of niet? Op basis daarvan besluit je of je een fysieke vervangende simkaart bestelt of eSIM!

  4. Stap 4: Aangifte doen bij een gestolen telefoon

    Doe altijd aangifte als je telefoon is gestolen! Dat kan ook online. Ontneem jezelf niet de kans op het terugvinden van je telefoon. Is jouw telefoon verzekerd? Dan is aangifte doen ook belangrijk. Bij de meeste verzekeringen is aangifte een vereiste. Het kan zijn dat de politie naar het serienummer (IMEI-nummer) van je telefoon vraagt. Waar vind je dit nummer? Lees het in dit blog.

Ga naar Mijn Simyo

Goed om te weten

Hoe zit het met mijn garantie als mijn telefoon verloren of gestolen is?

Bij onze abonnementen met telefoon heb je twee jaar garantie bij juist gebruik. Dat betekent dat wij je telefoon repareren of vervangen als er iets mankeert aan de telefoon ondanks dat jij de telefoon juist hebt gebruikt. Diefstal en kwijtraken vallen niet onder deze regeling. Hier lees je meer over de garantie van je telefoon.

Betaal ik ook maandelijkse telefoonkosten nadat mijn telefoon verloren of gestolen is?

Ja, je blijft voor je telefoon betalen. Dat komt omdat je gespreid betaalt voor je telefoon. Je betaalt dus niet voor het gebruik van je telefoon, maar je betaalt je telefoon elke maand af. Je kan ervoor kiezen je telefoon in één keer af te betalen via Mijn Simyo. Daarna kan je weer een telefoon kiezen bij jouw abonnement!

Wat als mijn telefoon kwijtraakt tijdens verzending?

Wij verzenden jouw telefoon met een koerier en niet met de post. Daarom kan je pakketje niet kwijtraken! Er is altijd toezicht op waar je pakketje precies is. Geen zorgen!

.