Check op deze pagina of er een storing bekend is en hoe je het probleem zo snel mogelijk kunt oplossen.
Meldingen en storingen
Actuele storingen
Wel een storing, geen melding?
Iets anders aan de hand?
Ervaar je problemen, maar zijn er geen storingen bekend? Bekijk dan onderstaande oplossingen.
Vraag?
Antwoord
Wil je een storing melden? Neem contact met ons op via Whatsapp of Chat. We beantwoorden je vraag vandaag nog.
Wat te doen bij een storing?
Wat te doen bij een storing?
Ervaar je problemen bij het bellen of internetten en zijn er geen meldingen of storingen bekend? Doorloop dan onderstaande stappen om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn.
- Check je simkaart en netwerk
- Zet je telefoon 5 minuten uit en daarna weer aan
Hierdoor maakt je telefoon opnieuw verbinding met het netwerk. Tip: als je toestel vaker geen bereik heeft kun je dit altijd proberen. Dit lost de meeste verbindingsproblemen op! - Kijk of je bereik hebt
Dit zie je aan het aantal streepjes dat bovenin of aan de zijkant van je scherm staat. Staan er geen streepjes? Selecteer dan handmatig het KPN netwerk via de netwerkinstellingen van je telefoon. - Controleer de dekking in jouw regio
Bekijk het dekkingsgebied . Zou je dekking moeten hebben maar heb je toch geen bereik? Neem dan contact op met de klantenservice.
- Zet je telefoon 5 minuten uit en daarna weer aan
- Controleer je verbruik en instellingen
- Check je beltegoed of openstaande facturen
Dit kun je zien op Mijn Simyo - Facturen of in de Mijn Simyo app. Is daar niks mee aan de hand? Kijk dan of de volgende stappen je helpen.
Kun je niet bellen?- Controleer je netwerkinstellingen op
Mijn Simyo - Instellingen.
Hier zie je of je de juiste instellingen hebt voor bijvoorbeeld ‘Bellen in en naar het buitenland’ of ‘Bellen naar informatienummers’. - Zie je een foutmelding op het scherm van je telefoon? Bekijk wat je kunt doen bij een foutmelding op je scherm .
- Hoor je een foutmelding als je belt? Bekijk de oplossingen voor foutmeldingen bij het bellen .
- Heb je problemen met je pincode? Lees wat je kunt doen bij problemen met je pincode .
- Controleer in de netwerkinstellingen op Mijn Simyo of de optie ‘Internetten in Nederland’ aan staat.
- Controleer je internetinstellingen op je telefoon. Met onze toestelhulp kun je de instellingen stap voor stap controleren of wijzigen.
- Controleer je netwerkinstellingen op
Mijn Simyo - Instellingen.
Neem dan contact op met onze klantenservice om de storing te melden. - Check je beltegoed of openstaande facturen
Kom ik in aanmerking voor compensatie tijdens een storing?
Kom ik in aanmerking voor compensatie tijdens een storing?
Is of was er een storing en duurde die langer dan 12 uur? En vond de storing plaats vlakbij je woonadres? Dan kom je misschien in aanmerking voor compensatie. Je kunt de storing bij ons melden. De klantenservice zal je melding verwerken en bepalen of je recht hebt een vergoeding.
Wat houdt compensatie in?
Lang last hebben van een storing is natuurlijk vervelend. Daarom kun je een vergoeding krijgen voor de tijd dat je niet bereikbaar was door een storing. De minimale compensatie is € 1,-. Elke dag extra wordt hierbij opgeteld. De compensatie verschilt voor Prepaid en Sim Only.
Voor Prepaid wordt € 0,50 per dag (vanaf 12 uur) vergoed. Als je in aanmerking komt voor compensatie wordt het bedrag zo snel mogelijk toegevoegd aan de beltegoed.
Voor Sim Only berekenen we de compensatie per dag (vanaf 12 uur) op basis van je maandelijkse abonnementskosten.
Heb je bovenstaande stappen doorlopen en is er bevestigd dat je last hebt/had van een storing in jouw regio? Meld je dan aan voor compensatie .
Wat gebeurt er als de storing langer duurt dan verwacht?
Wat gebeurt er als de storing langer duurt dan verwacht?
We proberen een zo duidelijk mogelijke indicatie te geven over de oplostijd van een storing. Houd deze pagina in de gaten voor de laatste updates. Indien er iets wijzigt in de oplostijd, zul je dat hier terugvinden.
Hoe meld ik een storing als ik geen verbinding heb?
Hoe meld ik een storing als ik geen verbinding heb?
Je kunt onze klantenservice zowel telefonisch als via internetkanalen bereiken. Heb je geen netwerk? Probeer dan via een beschikbare WiFi-verbinding contact met ons op te nemen via WhatsApp of Chat.