Verbruik ten onrechte gefactureerd

Op je factuur zie je al je verbruiksgegevens staan. Je gesprekken, sms'jes en internetverbruik zijn zo geregistreerd door je simkaart en je telefoon op het netwerk. Het kan zijn dat je bepaalde gegevens niet herkent. We hebben daarom een aantal gegevens voor je op een rij gezet.

00447786205094: wanneer je een simkaart in je iPhone of iPad plaatst, verstuurt deze automatisch een activatiebericht voor Facetime. Wil je meer weten over Facetime? Lees dan dit artikel.

+31653131313: dit is het nummer van onze berichtencentrale (SMSC). Via deze computer worden alle sms'jes verstuurd op het netwerk van KPN. Wil je hier meer over weten? Lees dan dit artikel.

Dubbele sms: zie je een sms die dubbel gefactureerd lijkt? De sms staat twee keer op je factuur op hetzelfde tijdstip. Dit zie je als een sms uit meer dan 160 tekens bestaat. Je telefoon toont het wellicht als één sms, maar het netwerk kan dit niet als zodanig verwerken. Het netwerk deelt het sms'je daarom op in twee delen.

Let op: wanneer je emoticons (smileys) of speciale leestekens gebruikt (zoals ë, ï, û, etc.), kan de lengte van een bericht worden ingekort tot maximaal 70 tekens.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

verstuur

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde Forum topics

Kom je er niet uit?

Top