Internet in het buitenland doet het niet op mijn iPhone

Doet internet in het buitenland het niet op je iPhone? Dan kan dit komen door onjuiste instellingen op Mijn Simyo en in je toestel. In dit artikel leggen we je uit hoe je dit oplost.

1. Toestelinstellingen controleren
Controleer of de volgende instellingen goed staan op je telefoon.

  • (Data)roaming: schakel dataroaming in zodat je toestel verbinding kan maken met het internet via een buitenlands netwerk. In dit artikel lees je hier meer over.
  • EU internet: heb je iOS 8 of hoger op je iPhone? Zet dan de knop 'EU INTERNET' uit.
  • APN: via de APN maakt je telefoon verbinding met het mobiele netwerk. Wil je weten waar je de APN instelt? In onze Toestelhulp leggen we het stap voor stap uit. Dit zijn de juiste APN gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

2. Internet inschakelen
Kijk op Mijn Simyo of je de opties 'Internet op je mobiel in Nederland' en 'Internet op je mobiel in het buitenland' aan hebt staan. Je vindt deze opties onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen.

3. Je telefoon herstarten
Wanneer je je telefoon herstart, maakt je Simyo simkaart opnieuw verbinding met het netwerk.

Let op: wil je vanuit het buitenland onze klantenservice bellen, dan kan dat via +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je bent.


Tip: hoe werkt bellen en internetten in het buitenland en wat moet je doen als je geen bereik hebt? Lees er hier alles over.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Gerelateerde Forum topics

Kom je er niet uit?

Top