Ik kan geen gebruik meer maken van internet in het buitenland

Heb je opeens geen verbinding meer met internet in het buitenland? Doorloop dan de volgende stappen:

  • Zet je telefoon uit en weer aan. Je Simyo simkaart meldt zich dan opnieuw aan op het netwerk; 
  • Zoek handmatig naar een netwerk dat een goede dekking levert. Dit kun je meestal doen via het menu 'Instellingen' en 'Netwerkinstellingen';
  • Controleer of (data)roaming aan staat via de instellingen van je toestel;
  • Check of de juiste APN gegevens in je telefoon staan: 

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS​

  • Staat de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' én 'Internet op je mobiel in Nederland' aan op Mijn Simyo?.

Wil je weten waar deze instelingen in jouw telefoon staan? In onze Toestelhulp vind je de handleiding van je telefoon.

Heb je een sms’je gehad over kosten in het buitenland?​
We hebben je misschien al een sms'je gestuurd, omdat je verbruik in het buitenland tot nu toe € 60,50 bedraagt. Reageer je niet op dat sms'je of antwoord je met 'nee', dan blokkeren we de optie 'Internet op je mobiel - buitenland'. Zo voorkomen we dat je nog meer kosten maakt. Je kunt de optie voor internet in het buitenland weer activeren door een sms'je te sturen naar 1330, met de tekst 'ja'.

Let op: wil je vanuit het buitenland onze klantenservice bellen, dan kan dat via +31202003007 of 0031202003007. Het tarief voor bellen vanuit het buitenland is afhankelijk van de zone waarin je bent.


Tip:  hoe werkt bellen en internetten in het buitenland en wat moet je doen als je geen bereik hebt? In dit blog lees je hier alles over.

Help ons verbeteren. Is dit het antwoord dat je zoekt?

ja nee

Hoe kunnen we het antwoord verbeteren?

Via dit formulier kun je geen vragen stellen

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kunnen we je verder helpen?

Wat zou je gedaan hebben als je het antwoord niet had gevonden?

Verstuur

Bedankt voor je feedback

Kom je er niet uit?

Top