winnaarslogo_Simyo.nl1

Simyo troeft Vodafone en T-mobile af in vindbaarheid

Nieuws

Simyo is wederom de favoriete website voor sim only abonnementen in Nederland. Daarnaast weet de site haar bezoekers ook beter dan de belangrijkste concurrenten over te halen het product bij Simyo te kopen. Dat blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau WUA!.

WUA! is een voorloper op het gebied van online benchmarking. De respondenten van WUA! beoordelen jaarlijks duizenden sites. Aan het onderzoek over onder andere Simyo deden tweehonderd respondenten mee. Zij bezochten meerdere sites. In het onderzoek van WUA! naar websites die sim only abonnementen verkopen, komt Simyo – net als in 2013 – als beste uit de bus.

Tijdens de vrije online zoektocht komt 45 procent van de deelnemers bij Simyo terecht. 70 procent van die groep vindt Simyo dankzij een zoekmachine en 21 procent kent Simyo gewoon al: ze vinden de site door direct het webadres in te typen. Vodafone en KPN krijgen met 51 en 50 procent meer bezoekers, maar niet veel meer dan Simyo dus.

WUA

Vooral de elementen ‘aanbod’ en ‘look & feel’ van Simyo vallen goed in de smaak bij de respondenten van WUA!. Uiteindelijk zou 16 procent van de testers een abonnement bij Simyo afsluiten. De site komt daarmee als beste uit de bus. T-mobile staat hierbij met 13 procent op de tweede plaats. Telfort.nl eindigt met 8 procent op de derde plaats.

Alhoewel Vodafone.nl en KPN.com de best bezochte websites in de test zijn, weet Simyo haar bezoekers beter te overtuigen om een product bij haar te kopen. 36 procent van de bezoekers zou het abonnement afsluiten na het bezoek aan simyo.nl. Vodafone overtuigt 14 procent van de respondenten die hun weg naar de site vinden, T-mobile 30 procent en KPN.com 11 procent. VergelijkSimOnly is op dat vlak het succesvolst met 41 procent. Deze website wordt echter door ongeveer slechts één op de tien deelnemers gevonden en scoort in totaal daardoor lager dan Simyo.