Telefoonreparatie en garantie bij Simyo

Is jouw telefoon beschadigd of defect? Wij helpen je uit de brand! Klik op de knop hieronder en loop de stappen door. Tip: lees eerst de garantievoorwaarden. Die vind je ook op deze pagina!

Reparatie nodig van je telefoon? Zo meld je deze gemakkelijk aan bij Simyo

Op je telefoon heb je twee jaar garantie bij juist gebruik. Op deze pagina lees je ook over hoe de garantievoorwaarden precies in elkaar zitten. Is je telefoon beschadigd of defect én valt je telefoon onder de garantie? Klik dan op de knop hieronder en doorloop de stappen.

Dit zijn de garantievoorwaarden op je mobiele toestel bij Simyo:

Bij juist gebruik heb je recht op een juiste werking van je telefoon. Dat is heel simpel! Daarom krijg je 2 jaar garantie op de telefoon die je bij ons koopt. Op de batterij van je telefoon heb je 6 maanden garantie.

Kosteloos repareren

  • Je krijgt 2 jaar garantie op je telefoon en 6 maanden batterijgarantie

  • Dit geldt ook voor refurbished telefoons!

  • Je telefoon moet juist gebruikt zijn

Dit is juist gebruik

  • Er is geen sprake geweest van verwaarlozing of onvoorzichtigheid

  • Je hebt je telefoon volgens de voorschriften geïnstalleerd en gebruikt

  • Er zijn geen reparaties of werkzaamheden uitgevoerd door een derde partij

Status van je telefoonreparatie volgen

Heb je je telefoon opgestuurd voor reparatie? Dan kan je de reparatie volgen. Wil je de status van je toestelreparatie weten? Klik op de knop hieronder.

Veelgestelde vragen

Wordt mijn telefoon gerepareerd als er gebruiksschade is?

Ja! Als je telefoon krasjes, deukjes, barsten, of andere vormen van schade heeft, wordt dat meegenomen in de prijsopgave. Ook als deze beschadigingen niet direct gerelateerd zijn aan de klacht.

Hoelang duurt de reparatie?

De reparatie duurt ongeveer twee weken, inclusief transport.

Langere reparatieduur

Er zijn enkele factoren die kunnen bijdragen aan een langere reparatieduur. Als de schade buiten de garantie valt en je een prijsopgave krijgt, kan het wat langer duren. Dat komt omdat er dan extra administratie bij komt kijken. Ook kan het zijn dat het benodigde onderdeel voor je toestelreparatie niet op voorraad is, waardoor de reparatie langer duurt.

Wat is een prijsopgave en waarom krijg ik die?

Een prijsopgave is een factuur met de kosten van de reparatie die jij dient te betalen. Je krijgt een prijsopgave als jouw telefoon gerepareerd is terwijl de schade buiten de garantie valt. Je hebt altijd twee jaar garantie bij juist gebruik. Als blijkt dat je telefoon ná die tijd is opgestuurd, of als de schade komt door onjuist gebruik. Hierbij kun je denken aan waterschade, druk, of schade na een val. Het is ook erg belangrijk je aankoopbewijs mee te sturen met de telefoon. Zo kan de reparateur controleren of je telefoon binnen de garantie valt. Stuur je dit niet mee? Dan krijg je ook een prijsopgave.

Betaal ik onderzoekskosten?

Je betaalt alleen onderzoekskosten als je ervoor kiest je telefoon niet te laten repareren. Dit gebeurt als je jouw telefoon opstuurt en een prijsopgave krijgt waar je niet mee akkoord gaat. Voor de onderzoekskosten wordt een standaardbedrag gehanteerd van € 42,51.

Mijn telefoon heeft gebruiksschade. Wordt dit gerepareerd?

Ja! Je krijgt dan een prijsopgave met de kosten van de reparatie. Je kan vooraf zien hoeveel een reparatie kost door naar de pagina te gaan van onze reparatie-partner. Daarna klik je op ‘Prijsindicatie’.

Waarom moet de lokalisatiefunctie van mijn telefoon uitstaan?

Lokalisatiefuncties zijn bijvoorbeeld ‘Find my iPhone’ of ‘Find my Android’. Je telefoon wordt niet gerepareerd als je lokalisatiefunctie nog aanstaat. Daarom is het belangrijk om dit eerst uit te zetten. Als je jouw telefoon terugstuurt voor reparatie ga je eerst langs de stappen. Bij de laatste stap vertellen wij je precies hoe je jouw lokalisatiefunctie uitzet.

Mijn telefoon is met schade teruggestuurd naar mij. Wat nu?

Dat is jammer! Controleer eerst of jouw telefoon behandeld is door een reparateur. Het kan ook zo zijn dat je telefoon niet gerepareerd terug is gestuurd na een prijsopgave. Als je gewoon wel behandeld is, kan je contact opnemen met ons. Wij zoeken dan via onze reparatie-partner uit wat er gebeurd is.

Mijn telefoon vertoont weer dezelfde klachten na reparatie. Kom ik in aanmerking voor een vergoeding?

We zoeken graag uit wat er gebeurd is! Je kan je telefoon dan weer opsturen voor reparatie. Dan beoordeelt de reparateur de situatie met jouw telefoon.

Wat betekent afkeur?

Dat betekent dat je telefoon afgekeurd is voor reparatie. Dit kan gebeuren als je telefoon zodanig beschadigd is dat het niet meer te herstellen is. Het kan ook gebeuren als het niet meer de moeite waard is qua kosten. Dat heet dan ‘economische afkeur’. Vloeistofschade (zoals waterschade, bijvoorbeeld) wordt bijna altijd afgekeurd.

Wat gebeurt er met de data op mijn telefoon?

Je telefoon wordt altijd schoongemaakt van binnenuit. Verliest al je data op je telefoon. Dat is belangrijk om in gedachten te houden! Het is dus slim om je foto’s, berichten, en andere data eerst ergens anders op te slaan.

Wat gebeurt er met mijn simkaart en SD-kaart?

Je simkaart en je SD-kaart worden vernietigd als ze nog in je telefoon zitten. Daarom is het dus erg belangrijk om je simkaart en SD-kaart thuis te laten wanneer je je telefoon terugstuurt voor reparatie.

Kan ik een leentoestel krijgen tijdens de reparatie van mijn telefoon?

We bieden geen vervangend toestel aan tijdens de reparatie van je telefoon. Misschien kan je gebruik maken van een oude telefoon van jezelf of iemand in jouw omgeving?

.